“Kergettem” egy álmot (Ford Mustang 5.0 GT)

2017. december 12., kedd

Az egész úgy kezdődött, hogy felhívtam “Firkász” Pista barátomat!

-Szevasz Pista, csütörtökön le kell ugranom Velencére az EFOTT-ra mert lesz egy megjelenésünk, sátor aktivitás stb., ha van időd gyere már le velem. Írhatnál az egészről és fotózhatnál is mert mindkettőhöz jobban értesz. belépő intézve este bulizás intézve.

-Szevasz, pont ráérek, tudok menni és egy Ford Mustang lesz nálam azzal megyünk, ki is próbálhatod.

(Mustáááááng, meghaaajtooom és 3 másodperc öröm káromkodás persze fejben – aztán a kérdés még mindig fejben, mekkora motor van benne)

-Te Pista az a vadlóba melyik motor van?

-“ötezervényócgéétéé”

(Ismét öröm káromkodás ismét fejben)

-Naaa, akkor gyere már csütörtökön reggel, kapsz kávét bepakolunk és utána elindulunk.

Csütörtök reggel korábban érkeztem hátha Pista is hamarabb jön!! Csak az én izgalmam volt erősebb Pista időben jött. Fejben addig csak elképzeltem, milyen lehet a legenda amit 64-től fejlesztenek reszelnek tökéletesítenek. Belőlem 69-ben csináltak a szüleim prototípust és vagy elégedettek lettek vagy elvetették a projektet. A Ford szerencsére nem engedte el és végre van rendes hátsó futómű Pista időben érkezett a nagyon feltűnő kék legendával.

-Szevasz, kérsz kávét.

-Igen.

(B+ húzza az időt)

-Jó rendben, de idd gyorsan mert alig várom, hogy kipróbáljam.

-Nyugi Velence felé te viszed.

(Nyugi, mi? Ezbolond)

Kávé benne végre, a kíváncsiság meg bennem. Végre ott állunk mellette. Hú ez nem kicsi. Hú ez nagyon kék. Hú mekkora a kereke. Kulcs a kézben, kinyit, beül végre.

Baromi kényelmes egy perc alatt testre szabom (191cm 108kg). “Kulcs fordul” – azaz, start gomb benyom – és csöndes, meglepően csöndes bár alapjáraton van valami a régi Zilek benzines “vényolcasából” selymes a hangja és érezni, hogy van ott pár vad ló és newtonméter. Elindulunk. Nem bénázok elsőre a kuplunggal az elindulásnál és váltásnál sem ránt mint kezdő sofőrnél. Kuplung combos de elviselhető, kormány viszonylag direkt viszont kényelmes. Ezt így elsőre a nagynénémnek is oda adnám nyugodtan. Pár normál tempós kanyar, még magázódunk de barátságosan beszélgetünk. Első kanyar ami derékszög két sáv és egyirányú (Most mondjam? Tudod)… A régi mondás szerint, “visszakettőpadlógáz”!!!

Bitangul megy keresztbe, motor ordít mint a szomszéd lány amikor ott van a barátja este. Ez úgy megy keresztbe, mintha drift versenyző lennék!! Nyugi nem vagyok az és nem tudok annyira vezetni de ez engedi és azt érzem, hogy kontrollálom. Szám fülig ér amíg Pista nem közli, hogy a menetstabilizáló elektronika nincs kikapcsolva csak sokat enged!!

El is dobtam fejben a drift bajnoki kupát egyből aztán beugrott!! Ezek a Fordnál meddig finomították azt a k**va elektronikát, hogy így lehet vele menni??

Na ez volt az első köröm ami után kezem lábam remegett (ezt mondjuk Pistának nem mondtam,” nehogymá” kinevessen). Becuccoltunk a csomagtartóba ami két embernek egy nagyon hosszú csavargáshoz is bőséges aztán elindultunk Velencére.

Telephelyünk az autópálya mellett van így egy perc alatt már az M7-esen voltunk. Kényelmes, baromi kényelmes! Ezzel simán vállalható lenne egy európai csavargás. Autópályán tisztelik, nem is kicsit. Olyan ezzel a nagy tepsivel közlekedni, mintha egy ismert alvilági család legkisebb gyereke lennél aki tisztességes munkából fizeti a számláit. Utolérsz valakit (mintha bemutatkoznál mint hírhedt gengszter család sarja) és menekül előled pedig nem akadsz a lökhárítójára nem villogsz csak meglátott. Ülsz a kényelmes ülésben haladsz a forgalommal. Az M7-esen nem lehet száguldani ezért nézelődsz belül. Ekkor azért már észre veszel egy-két olcsó kapcsolót vagy egyszerű megoldást de pont nem érdekel amikor olyan motorház tetőt látsz magad előtt amiről sokan csak álmodnak (amúgy remeg nagyon de nem számít). Autópályán normál tempóban olyan mint egy igazi grand turismo kényelmes tágas nem stresszel és a nagy “vényóc” mindegy melyik fokozatban van, ha odalépsz tol baromira.

Velencén 30-as tábla szinte mindenhol így lassan gurulsz így akad idő az emberek reakcióját nézni a nagy kék vadló láttán. Lányok; pici gázfröccs és egy mosolyt rajzoltál orcájukra (igazi férfi lettem). Pasik; intenek a hüvelykujjuk az ég felé (magabiztos mosoly) egyik körforgalomnál ahol zebra is van két húszas éveinek a közepén fesztiválozó másnapos srác lájkol vigyorog integet én meg padlón keresztben távozok a körforgalomból.A két srác földhöz vágta a csomagját és ordítva ugrál.

Ez a kép ami vissza adja a ‘vényóc” érzést. Mindegy, hogy benne ülsz vagy csak meghallod a hangját.

Aki fogyasztásra, árra egyéb adatokra kíváncsi a Ford honlapján megtalálja. Engem azon a csütörtökön nem érdekelt!!

Gyermekkorom óta fejben íródott bakancslistámról egy tételt kihúztam.

Kösz Pista!

(száguldó riporter)

teszt F-Pont Média ford mustang

loading...

Megtekintések száma: 10400


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet