4 dolog, ami idővel tönkreteheti az ízületeid

2016. november 1., kedd

Vannak dolgok, amiket érdemes messze elkerülni, ha azt akarjuk, hogy még 30-40 évesen is aktív, erős ízületű sportolók lehessünk.

Az ízületi gondokat szerencsére a fiatal húszas, harmincas korosztály csak hírből ismeri. Azonban az idő és a kor előrehaladtával egyre nagyobb veszély fenyeget minket, és egyre gyakrabban fognak fájni az ízületeink.

Azonban egyáltalán nem törvényszerű, hogy negyven évesen már mindenünk fájjon egy 10 perces kocogás után.

Vannak olyan tevékenységek, melyek elősegítik az ízületeink állapotának megőrzését, és jól karbantartják a testet, és akadnak olyanok, amiket messze el kell kerülni, ha szaladgálni akarunk még 10-20 év múlva is.

Most ez utóbbiakról lesz szó, avagy 4 olyan dolgot szedtünk neked össze, amit jobb ha kerülsz, mert nem ízület barátok!

Csak és kizárólag futás

Ha csak futsz állandó jelleggel, és semmilyen más testmozgást nem végzel, akkor az ízületeid hosszabb távon ezt megsínylik.

Fontos megérteni, hogy itt alapjáraton nem a futással, mint tevékenységgel van a gond, hanem azzal, ha valaki csak ezt a testmozgásformát végzi, vagy mondjuk jelentősen túlerőlteti. Ha már a futásnál tartunk, az sem mindegy, milyen felületen fut az ember. Ha betonon, az ugyanis jelentősen terheli az ízületeket, ezért városi futóknak még jobban kell vigyázniuk magukra.

Ráadásul, ha rendszeresen ugyanott és ugyanazokat az ízületeket érik erőhatások, akkor ismétlődő apró helyi traumák alakulnak ki bennük, melyek hosszabb távon gyulladásokat idézhetnek elő.

Ne szedj fel plusz kilókat

Ha nagyobb a súlyod, értelemszerűen több hústömeget és szírt kell elbírnia a lábaidnak. Futás, és ugrálás során a testsúlyodnak közel hat-hétszeresének megfelelő erőhatást kell ellensúlyoznia bokádnak, és a bokád izmainak, ízületeinek.

Ha túlsúlyos vagy, és egyre jobban elhízol, akkor egyre nagyobb ez az erőhatás, amit a bokáid nem fognak bírni.

Tudományosan igazolták, hogy a jelentősebb felesleggel rendelkező emberek között 40%-al magasabb annak az esélye, hogy a bokaízületek tönkremennek, és extrémebb esetben protézisre is szükség van.

Nem melegítesz be

Megdöbbennél, ha tudnád, mennyire fontos bemelegíteni. Azon is megdöbbennél, hogy milyen sokan hanyagolják el mégis a bemelegítést. Sokan csak durr bele: azonnal nekiállnak futni, vagy edzeni.

Azonban ez nem jó megoldás, mert így az ízületek nem melegszenek be kellőképpen, és hirtelen jelentős terhelést kapnak.

Ez később a visszájára sülhet, és egyre gyakrabban fognak fájni az ízületeink. nem érdemes tehát megspórolni azt az 5-10 percet a futás előtt. hagyjunk időt a szervezetünknek felkészülni a testmozgásra.

Túlhajtod magad

A legtöbb ízületi gyulladás és fájdalom azért alakul ki, mert az emberek valamilyen bizarr oknál fogva hajlamosak arra, hogy túlhajszolják magukat. Ne feledd, hogy csak magadnak tartozol elszámolással, csak magad miatt edzel, ezért nem kell senkinek bizonyítanod.

Pláne nem olyan áron, hogy rendre túlteljesítesz, mert előbb-utóbb egészséget fogja megsínyleni. Ízületeidet fokozatosan terheld meg, ne hirtelen, és ne azonnal.

Ha ezt a 4 dolog, mint tanácsot megfogadod, akkor biztos lehetsz abban, hogy még 30-40 év múlva sem fog fájni egyetlen porcikád sem. Minden abban rejlik ugyanis, hogy szeresd a tested és vigyázz a szervezetedre. Hidd el, majd idős korodban meg fogja hálálni neked, hogy kímélted.

egészség sport testmozgás futás férfi egészség


Megtekintések száma: 628355


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet