5 dolog, amit ne igyál edzés előtt

2016. október 11., kedd

Ne mindegy, hogy iszol, vagy eszel-e valamit edzések előtt. Ha már mindenképpen szeretnél valamit inni, arra ügyelj, hogy az itt felsorolt 5 dolog messze került el!

Nagyon vigyázz, mit iszol edzések előtt, mert ha rosszul választasz, akkor az sem kizárt, hogy teljesen feleslegesen fogsz edzeni, mert több kalóriát viszel be vele, mint amennyit az edzéssel elégetnél.

Ilyen, és egyéb már káros hatásai lehetnek annak az 5 tiltólistát italnak, amit jobb, ha elkerülsz, ha edzeni mész.

Sör és alkoholok

A sör és alkohol soha nem tesz jót edzés előtt. Egyrészt csökkenti az állóképességet, és rengeteg vizet von el a szervezetedből. A vízre márpedig szükség van, főleg ha futni mész, vagy a nyári melegben végzed az edzést.

Ráadásul az alkohol bódultságot okozhat, ha nagyobb mennyiségben fogyasztod, így könnyen megtörténhet, hogy nem érzed, hol vannak a határaid, és túlhajszolod magad.

Energia italok

Az energia italokat kifejezetten sportolóknak szokták javasolni. Tény, hogy növeli az állóképességet, és a fizikai teljesítményt, főleg a márkásabb fajták, mint amilyen a Red Bull. azonban ezekkel sem érdemes túlzásba esni, és ha meg is iszunk belőlük egy kicsit, az tényleg ne legyen több mint egy-két korty.

A teljesítmény növekedésért ugyanis komoly árat fizetünk, ezekben az energiaitalokban annyi cukor van, mint egy jó nagy szelet tortában. Másképp savanyúak lennének, ugyanis az alap ízük savanykás, ezért is van az, hogy a cukormentes energiaitaloknak pocsék savanykás ízük van.

Tej alapú energiaitalok, shake-ek

Ron Burgundy szavaival élve „A tej rossz választás volt!”. Ma már rengeteg különféle energiaital kapható a piacon, melyek vitalizáló hatásukról ismertek, azonban nem csak rengeteg cukrot tartalmaznak, a tej puffaszt, telít, és edzés előtt rendkívül nehéz italnak számít.

Ha futás közben nem akarsz kitérőt tenni a közeli bokorba és egy kiadós hasmenés felett guggolni, akkor azt javasoljuk, hogy hanyagold a tej alapú energia italokat és a könnyed shakeket is.

Sportitalok

Ezen most bizonyára meglepődsz. A sportitalok alapesetben rendkívül kedvező hatással vannak a szervezetedre. Hosszútávfutóknak kifejezetten javasolni szokták, mert kevés cukor van bennük, és nagyon gazdagok elektrolitokban.

Képesek a fellépő fájdalmat is csökkenteni edzés közben. Inkább érdemes az edzések vége felé elfogyasztani, vagy utána. Ha előttte teszed, felboríthatja a szervezeted vízháztartását.

Gyümölcsitalok

Elsőre jól hangzanak, azonban rengeteg bennük a cukor és édesítőszer. Az édesítőszerrel készült változatok fejfájást is okozhatnak. Nemrégiben egy tanulmány egyértelmű kapcsolatot mutatott ki az édesítőszerek fogyasztása és a fokozott fejfájás között.

Ez nem jelenti azt, hogy minden gyümölcsital rossz. Csupán fontos, hogy ügyelj arra, hogy ne tartalmazzon cukrot, vagy ha igen, csak nagyon kismértékben.

Ha ezeket betartod, akkor az edzésed eredményét nem fogja semmi befolyásolni negatív irányba, és könnyedén, energiával telve végezheted a feladatokat.

diéta egészség edzés táplálkozás


Megtekintések száma: 598460


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet