5 módszer az ünnepek alatti és utáni méregtelenítésről

2016. december 27., kedd

Az évnek ez a szakasza édes és zsírok kajákkal teli. Bár az ünnepek közelebb hoznak bennünket a szeretteinkkel, a vég nélküli partik, a pezsgők és a sütik pedig, egyre távolabb visznek minket az egészséges életmódtól. Összeállítottunk egy hatékony tervet, hogy segítsen kifacsarni magunkból, az új évben, az elkövetkező hetekben tapasztalható lassultság, puffadás és súlygyarapodás által magunkba préselt méreganyagot.

1. Citromos vízzel ébredjen. Kezdje a napját egy pohár citromos vízzel, élvezze a gyümölcsben lévő természetes polifenolokat, és a hatékony növényi alapú antioxidáns tartalmát, amely, a Journal of Clinical Biochemistry and Nutrition tanulmánya szerint, az egerekben jelentősen hozzájárult a súlycsökkenéshez és csökkentette az inzulinrezisztenciát is, magas zsírtartalmú ételek adagolása mellett.

2. Erősítse máját reggelivel. A szervezet legnagyobb emésztési mirigye a máj, ami jelentős szerepet játszik az anyagcserénkben, a méregtelenítésben, a fehérjék és a hormonok szintézisének fenntartásában. Erősítsük reggelenként fehérjében gazdag, sötét levelű zöldség és kelkáposzta növényi-turmixszal, ami egy összefoglaló áttekintés szerint, nagymértékben javítja a máj állapotát. 

A fehérje porok is segítenek megőrizni és egyensúlyban tartani a vércukorszintet, de ügyeljen arra, hogy a lehető legtisztább forrásból származót válassza, nehogy növény védőszer, vagy adalékanyag származék kerüljön a májba. A füves tejsavó fehérje jó választás, ha bírja a tejtermékeket, egyébként kipróbálhatja a jó minőségű tojásfehérjét, vagy a növényi alapanyagú fehérje porokat.

3. Erjesztett élelmiszerek ebédre. Az erjesztett ételek, mint a joghurt, a savanyú káposzta, a kimcsi (koreai savanyú káposzta), a kombucha (teagomba), a probiotikumok természetes forrásai, ezért a lehető legegészségesebb ételeknek számítanak, amit fogyaszthatunk, mondja JoAnne Hattner, táplálkozástudományi szakember, a Stanford Medical Centre munkatársa és társszerzője a „Pillantsuk be a belekbe” című műnek. A probiotikumok segítenek a has felfújódásakor, gáztermelődéskor, és hasmenéskor, valamint elősegítik az emésztést. A probiutikumok, ezenkívül még az egészséges flórát is helyreállítják, elősegítik a hüvely egészségét és csökkentik a húgyúti fertőzések kockázatát is.

4. Intelligens nassolás. Támogassa szervezete természetes méregtelenítési folyamatát, néhány sárgarépa napi étrendbe történő felvételével. Dr. Ray Peat, az oregoni egyetem endokrinológusa megállapította, hogy a nyers sárgarépa olyan emészthető rostokat tartalmaz, amelyek a bélben a fel nem használt hormonokhoz és méreganyagokhoz tapadnak, így távolítva azt el a szervezetből. Hogy ez miért fontos? 

Azért, mert „bármi, ami nehezíti a májfunkció működését, vagy leköti a méregtelenítő funkciójában, a megnövekedett ösztrogén szinthez vezet”, mondja Dr. John R. Lee, a Hormonális egyensúly egyszerűsítése, című mű szerzője. A megnövekedett ösztrogén szint a fokozott elhízás, a mell- és méhnyakrák kockázatával jár.

5. Méregtelenítsen vacsorakor. A két ünnep között megfelelően étkezzen vacsorakor, fogyasszon párolt káposztaféléket, mint a brokkoli, a kelbimbó és a káposzta. Tanulmányok kimutatták, hogy a diindolylmetane (DIM) kémiai vegyületnek köszönhetően, amely a keresztes virágú zöldségekben termelődik, megvéd egyes daganatok kialakulásától, egyensúlyban tartja a hormonszintet, oly módon, hogy segít a májnak az ösztrogént olyan funkcióban hatástalanítani, ahogyan öregszünk. 

A hormon egyensúly felel azért, hogy, hogyan hasznosítjuk a táplálékot (vagy tartalékoljuk a bennük lévő zsírt), és hatással van a hangulatunkra és az alvásunkra is.

Ahelyett, hogy egy szigorú nyers zöldség diétára, vagy gyümölcslé kúrára fognánk magunkat, erősítsük a májunk és a vesénk képességét, hogy semlegesíteni tudja a méreganyagokat, azáltal, hogy egy kis extra támogatást kap az ünnepi időszakban. Ha megfogadja, ezeket, az egyszerű javaslatokat, erős és egészséges marad, és mesés állapotban nézhet az új év elé.

egészség táplálkozás étkezés


Megtekintések száma: 61831


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet