A japán ételek a hosszú élet titka?

2013 November 20

Egyáltalán nem véletlen, hogy az ázsiai emberekről legtöbbször nem tudjuk eldönteni, hány évesek. A statisztikai adatok azt mutatják, hogy Japánban élnek a legtovább a nők, és a férfiak sem panaszkodhatnak az átlagos, csaknem nyolcvanéves értékkel. De miben rejlik a titok, ami miatt ilyen magas lett az átlagéletkor? Most megtudhatod!

A rizs Japánban az egyik legfontosabb élelmiszer. Nem csak az íze miatttt, hanem azért is, mert rettentően egészséges. Teljes értékű tápanyag, fontos vitaminokat, ásványi anyagokat, esszenciális aminosavakat és proteint tartalmaz. Mivel vízben főzik, vagy esetleg párolják, nem érintkezik zsiradékkal, így nyomába sem érhet az agyonsózott, olajban sütött hasábburgonyának.

A rizs mellett az egyik legfontosabb alapanyag a japán konyhában a zöldség. Az ázsiai étrendben nem csupán köretként, vagy savanyúságként tekintenek ezekre az alapanyagokra, hanem az étkezések szerves részeként. Egyáltalán nem ritka, hogy a sovány húsokat fűszerekkel és zöldségek tömkelegével készítik el, majd a másik fontos alapanyaggal, a rizzsel tálalják.

{loadposition szoveg}

A tenger gyümölcsei nagyszerű fehérjeforrásúak és alacsony kalóriatartalmúak, ezek mellett pedig telített zsírokban gazdag ételnek bizonyulnak. Hazánkban nem igazán elterjedtek ezek a finomságok, de még a tavaink által nyújtott előnyökből is csak kevesen veszik ki a részüket - sokkal kevesebb halat fogyasztunk, mint az ildomos lenne. Ezzel szemben Japánban igencsak előkelő helyet foglal el ez az étel, az itt lakó emberek hetente több alkalommal fogyasztanak ezekből az egészséges finomságokból.

A japánok számára szinte ismeretlenek a cukrozott és szénsavas italok. Számukra sokkal többet jelent a jó minőségű, ízesítés nélkül elfogyasztott tea. Népszerű a zöld tea, melynek jótékony hatásait talán fel sem tudjuk sorolni. A teák mellett kedveltek a szénsavmentes ásványvizek, illetve a frissen facsart gyümölcslevek. Az alkoholfogyasztás nem számottevő, de sört szívesen fogyasztanak, s erről is tudjuk, hogy kismértékben nagyon is egészséges ital.

A japán ételek jelentősrészt a kínai eredetű wokban készülnek. Ez az edény hihetetlen magas hőfokot képes biztosítani, tehát az ételek villámgyorsan tálalásra kerülhetnek, így vitamin és ásványi anyag tartalmukból alig ürül ki valamennyi. Ez mellett pedig gyakori mégnáluk a grillezés, párolás, érlelés, a bő olajban sütés sokkal kevésbé kedvelt.

 

Megtekintések száma: 4272


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet