Sütőtökkel fogyj és töltődj fel őszre

2013 Október 24

Számtalan kedvező hatása van a sütőtöknek. A friss gyümölcsök és zöldségek olyan enzimeket tartalmaznak, amiket a szervezet könnyen fel tud dolgozni. Antioxidánsokat, amelyek a sejtek sérülését védik, luteint ami a szem egészségére hasznos. Vitaminokban is gazdag, pótolni lehet vele az E illetve a C vitamit, magnéziumot és a vasat.

Magas rost és alacsony kalóriatartalma miatt kiváló része lehet a fogyókúrának, emésztésre gyakorolt hatása miatt gyors súlyvesztést lehet vele produkálni. A méregtelenítést is segíti vízhajtó szerepével. Mivel rengeteg vitamint és ásványi anyagot tartalmaz, így a diéta alatt sem jelentkezik fáradékonyság vagy hiányra utaló jel.

{loadposition szoveg}

Csökkenti a csontritkulás esélyét, féregtelenítő hatása tisztítja a tápcsatornát és csökkenti a koleszterinszintet.

A tökmag köztudottan felelős a prosztata egészségéért, miközben a vesék és húgyhólyag működését is segíti. Az organikus nyers tökmag tartalmazza a legtöbb enzimet, fogyasztását napi szinten ajánlják.

Építsük bele az étrendünkbe, használjuk ki a sütőtök kedvező adottságait. Néhány ötlet ebédre, vacsorára:

  • sütőtökös palacsinta
  • sütőtökös lángos
  • fűszeres sütőtökös muffin
  • narancsos sütőtökpüré kölessel
  • sütőtök krémleves pirított tökmaggal

 

Megtekintések száma: 4158


Szólj hozzá Te is a cikkhez

Ez is érdekelhet